WordPress SEO

WordPress SEO Hosting

WordPress SEO Hosting

50 WordPress Google SEO tips

Heeft u een blog dat draait onder wordpress dan wordt het eens tijd om dit eens goed onder handen te nemen. Met wordpress kunt u snel en gemakkelijk een goede geoptimaliseerde blog maken. Veel wordpress en wordpress thema’s zijn niet of slecht geoptimaliseerd voor zoekmachines. Door de volgende tips op te volgenden zal dit zeker een beter resultaat geven in Google!

1 – Permalinks

Door gebruik te maken van een goede url structuur zal uw website duidelijker worden voor Google. Ga in je admin in wordpress naar settings -> permalinks -> en vul bij “Custom Structure” het volgende in: /%postname%/. Nu wordt de structuur van je website zo: http://www.website.nl/titel-blog-bericht

2 – All-in-One SEO Plugin

Heel belangrijk is de All-in-One SEO Plugin. Hiermee kunt u per pagina of bericht een custom titel invullen. En nog veel meer goede SEO opties. Kijk hier even om dit te downloaden: http://wordpress.org/extend/plugins/all-in-one-seo-pack/

3 – Social media

Social media, ook hier komt het weer voor. Gebruik een twitter, facebook, hyves of nujij plugin. Bekende plug-ins hiervoor zijn o.a. Social Bookmarks, WP-hyves, Sociable en nog veel meer! Ook rss is een goede manier om meer lezers te krijgen. Hier zijn ook verschillende plug-ins voor.

4 – Goede titels

Bij het verzinnen van een goede titel, of titel voorin de title-tag ( in te stellen met de All-in-One SEO Plugin ) moet je kijken waar veel op gezocht word in Google met de Google Keyword tool. Optimaliseer je titel, en kijk ook of er veel concurrentie is in Google

5 – Google XML Sitemaps Generator Plugin

Een sitemap is altijd een belangrijk onderdeel van de website, maar ook altijd veel werk om dit met de hand bij te houden. Er is een geniale plug-in die helemaal automatische is. Google XML Sitemaps Generator Plugin

6 – Optimaal gebruik van de <H>-tags in je thema!

Waarschijnlijk heb je het thema van je blog uitgekozen op uiterlijk, logies natuurlijk. Maar sommige WordPress thema’s zijn erg slecht geoptimaliseerd voor Google. In een eerder bericht van mij over de H-tags leg ik uit hoe je hier optimaal gebruik van kan maken. De titel van je website zou dus in de H1 tag moeten, en de sub onderwerpen in h2 tags.

7 – Speed

Snelheid is erg belangrijk voor Google. Om te beginnen installeer de WP Super cache plugin. Nu moet je gaan kijken welke plug-ins belangrijk zijn en niet. Plug-ins die je niet gebruik moet je gelijk verwijderen. Voor pluginins die veel laadtijd nodig hebben moet je gaan kijken of deze plugins echt nodig zijn. Mijn ervaring is totnu toe hoe minder plugins hoe sneller je website. Als je gebruik maak van veel plugins moet je ook kijken of bestanden niet meerdere keren worden geinclude zoals bijvoorbeeld jquery.js. En kijk ook een naar WEBO

8 – SEO smart links

De pluging SEO smart links zorgt ervoor dat er steeds dieper in de website wordt gelink. Post je een nieuw bericht met daarin een keywords dat voorkomt in de titel van een ander bericht wordt daar automatisch geen gelink. Zo wordt er steeds dieper en dieper in de website gelinkt. Zo breng je ook oude berichten weer onder de aandacht.

9 – Noindex bij archive

Als je inmiddels de plugin http://wordpress.org/extend/plugins/all-in-one-seo-pack/ heb geïnstalleerd kan je kiezen of je de archief pagina wil indexeren. Deze pagina moet je niet indexeren want anders krijg je alleen maar duplicate content. Anders krijg je sommige berichte tot wel 4 keer op je website, bij tags, categorieën, archive en de voorpagina.

10 – Description en keywords

Bij de All in one SEO plugin krijg je bij elke pagina de opties om een description en keywords in te vullen voor de meta-tags. Bij keyword vul je belangrijke woorden in die ook terug komen in de tekst. Bij description vul je een beschrijving in de de blog post om de bezoekers van google over te halen om naar jou pagina te gaan!

NU denk je waarschijnlijk waarom wordt dit dan niet op deze blog gebruikt allemaal? Nou, momenteel ben ik aan het experimenteren met de laadtijd en andere dingen. Maar de tips hierboven zijn zeker belangrijk! Heb jij nog goede tips? Laat het hieronder even weten!

11 – wpSEO (niet gratis)

wpSEO zorgt voor automatische Metatags

En nog meer Tips voor uw WordPress SEO

Speed up your WordPress (gebruik WEBO voor punt 1 t/m 4)

  1. Gebruik WP Super Cache (met GZIP ingeschakeld)
  2. Verplaats .htaccess directives zo veel mogelijk naar je server config
  3. Combineer al je CSS in 1 groot CSS bestand, het zelfde geldt voor javascript
  4. Gebruik CSS sprites
  5. Optimaliseer met PHP op-code cache
  6. Kill overbodige plugins, en er is meer overbodig dan je denkt
  7. Zorg voor snelle professionele en veilige hosting (zoals Ber|Art)

Stap 2: Optimaliseer je blog voor SEO

  1. Stel permalinks in (inclusief het postid als je ook in Google News wilt kunnen komen) zie punt 1 boven…
  2. Zorg dat de post titel voor de blognaam in de title komt
  3. Block robots op irrelevante pagina’s (noindex wp-admin, login, register) of gebruik MetaRobot
  4. Optimaliseer je titels met Headspace2 (of wpSEO, wpSEO kan het allemaal automatisch!)
  5. Schrijf goede meta descriptions (call to action) Kijk vooral even naar SEOBooster Pro!
  6. Zorg voor een correcte paginering, zodat alle pagina’s geindexeerd worden (met de plugin wp-pagenavi van Lester Chan)
  7. Disable meerdere pagina’s voor reacties
  8. Implementeer de WordPress guide op Yoast.com
  9. Backup je WP database regelmatig (WP-DBManager van Lester Chan)
  10. Optimaliseer je database dagelijks (ook via WP-DBManager)
  11. Backup je bestanden dagelijks (blogtrafficexchange.com/wordpress-backup)
  12. Debug al je queries (debug-queries)
  13. Gebruik akismet om spam te voorkomen
  14. Check je referrers om te zien waar reacties vandaan komen (tools.davidnaylor.co.uk)
  15. Gebruik geen overbodige widgets
  16. Monitor je uptime (Pingdom, Hyperspin, WebBuddy of SiteUptime)
  17. Check je 404 pagina’s, voorkom ze waar mogelijk, maar zorg ook voor een sturende 404 pagina
  18. Verwijder overbodige meta info (rsd_link, wlwmanifest_link, wp_generator)
  19. Geef canonical URL’s in de HEAD weer

Stap 3: Promoot je site via social media

  1. Voeg sociable toe aan je site
  2. Stuur een nieuwsbrief en zet een tell-a-friend optie op de bedankpagina van je aanmeldproces
  3. Gebruik comment redirect en wederom: tell-a-friend op de bedankpagina
  4. WP-Greet box (inclusief related pages)
  5. Enable Gravatar, zodat reageren meer persoonlijk wordt
  6. Promoot via Twitter en LinkedIn!
  7. Gebruik Google Analytics en Google Sitemaps (let vooral om de Google Labs functies!)
  8. Gebruik RSS link tagger om bezoekers via RSS te tracken (rebelic.nl/rsslinktagger)
  9. Track traffic uit Twitter
  10. Gebruik comment redirect om ‘first-time-commenters’ te meten en stel het in als doel in Google Analytics
  11. Track comments als een doel in Google Analytics (gebruik hiervoor onclick tracking)
  12. Track RSS aanmeldingen op dezelfde manier
  13. Optimaliseer je teksten voor de doelgroep die daadwerkelijk interactie geeft (bijv. reageert of registreert voor je nieuwsbrief)
  14. Gebruik metrics om je progressie te meten

Blogs:
The world of SEO is constantly changing because search engines constantly change their algorithms. These sites offer news, information, and tips about SEO.

Search engine optimization (SEO) is the process of improving the visibility of a web site or a web page in search engines via the “natural” or un-paid (“organic” or “algorithmic”) search results. Other forms of search engine marketing (SEM) target paid listings.

In general, the earlier (or higher on the page), and more frequently a site appears in the search results list, the more visitors it will receive from the search engine.

  1. Search Engine Land –– The most well respected search engine and SEO news website.
  2. Search Engine Guide –– They focus on SEO for small businesses.
  3. Search Engine Watch –– One of the oldest blogs out there.
  4. SEOmoz –– Blog posts from other SEOs through YOUmoz.
  5. Online Marketing Blog –– They have a great mix of SEO, PR, and social media articles.
  6. Search Engine Roundtable ––They literally try to cover everything in the search space.
  7. SEO Book –– A blog by one of the best SEOs out there.
  8. Matt Cutts –– This is a blog by the head of Google’s Web Spam team.
  9. Search Engine Journal –– One of the oldest SEO news blogs.
  10. Marketing Pilgrim –– A  guy who knows how to create and grow a SEO company.
  11. John Battelle’s Search Blog –– John loves to analyze the search space.
  12. Google Blog — This is Google’s main blog and they discuss everything related to Google.
  13. Traffick –– Another good SEO blog… they also have a strong knowledge of PPC.
  14. SEO by the Sea –– Very detailed resourceful blog posts.
  15. Google Blogoscoped –– This blog is also all about Google written by an outside party.
  16. SEO Black Hat –– If you want to learn about the dark side of SEO, this blog should do the trick.
  17. Wolf Howl –– A blog by an SEO who isn’t afraid to speak his mind.

Information:
Although blogs are going to be your main source of information, they don’t cover everything.

  1. Search Engine Comparison Chart – Not all search engines have their own algorithm.
  2. Marketing Terms – This dictionary will help you understand all of the marketing terms.
  3. Google’s SEO GuidelinesGoogle’s take on SEO as well as a starter guide.
  4. SEO Beginners Guide – SEOmoz has very detailed guide on SEO for beginners.
  5. SEO Chat – Find weekly SEO videos here.
  6. Search Engine Colossus – There are a lot more search engines than you may know of.
  7. Web Pro News – Find video interviews of SEO experts on this site.
  8. Simplifying SEO – Eric Enge simplifies SEO.
  9. SEO Cheat Sheet – If you are having someone else help you with your SEO.
  10. SEO FAQ – When you first get started you are going to have questions.
  11. SEO Pyramid – Make sure you start off with a strong base and build your way up.

Tools:
SEO is a very time consuming process. These tools will not only make your life easier, but they’ll help you understand what you need to do and how to rank well on search engines.

  1. SEO ToolSet – Here are the tools that one of the first SEOs created.
  2. SpyFu – If you are interested in learning what search terms your competition is ranked for.
  3. SEOmoz’s Tools – Although these tools cost money, they are worth it.
  4. Wordtracker – You don’t have to wonder how popular keywords and phrases are.
  5. Meta Tag Analyzer – Find out your website’s keyword density.
  6. Google Toolbar – This toolbar will show you what your Google PageRank number is.
  7. Anchor Text Analyzer – Find out what anchor text people are linking to you.
  8. Google Webmaster Tools – Get an inside view of how Google looks at your website.
  9. Digital Point SEO Tools – A collection of 17 tools.
  10. SEO Chat Tools – They have a lot of good tools such as a spider simulator.
  11. SEO for Firefox – If you want to be an SEO, this plugin will make you want to use FF.
  12. AdWords Estimator – Although you aren’t looking to pay for traffic.
  13. DIYSEO – Keep track of your SEO progress
  14. Backlink Checker – See how many people link to your website VS your competition.
  15. Google Datacenter Search – Your website’s rankings will vary on different datacenters.

Forums:
Sometimes you are going to be unsure of what to do. The best thing to do when this happens is to ask someone for advice. Through forums you can communicate with other SEOs.

  1. High Rankings Forum – A good community with a lot of friendly SEOs.
  2. Webmaster World – One of the oldest and most popular SEO forums out there.
  3. SEO Chat Forum – Another forum that discusses SEO and webmaster related topics.
  4. Digital Point Forum – The most active forum in the SEO world.
  5. Search Engine Watch Forum – Almost 60,000 SEOs discuss search related stuff here.
  6. SEO Black Hat Forum – There is a lot of good information here, but you have to pay for it.

Zoekmachineoptimalisatie (Engels: search engine optimization of SEO) is een onderdeel van zoekmachinemarketing en kan worden gedefinieerd als het geheel aan activiteiten bedoeld om een webpagina hoog te laten scoren in de organische zoekresultaten van een zoekmachine zoals Google,

op de voor die webpagina relevante trefwoorden, trefwoordcombinatie(s) casu quo zoekterm(en). Aangezien een vermelding in die organische resultaten gratis is, vormen deze zoekresultaten een interessant alternatief voor zoekmachineadverteren.

In Nederland wordt de markt voor zoekmachinemarketing vertegenwoordigd door de IAB Taskforce Search, waaraan vrijwel alle zoekmachinemarketingbureaus deelnemen.